dimarts, 29 d’abril del 2014

Travessía: la volta al Cadí Moixeró (etapa 3)

Martinet_Santa Eugenia_ Bellver de Cerdanya_Talló_Corborriu_Bor_Pedra_Riu_Urús_Das_Alp_Bagà

Resum
Distància: 55 Km
Desnivell: 1736 m
Temps: 5 H 15 min
Dificultat: difícil

DESNIVELL

Profil

ITINERARI

Des de Martinet anem a buscar la carretera que puja a Montellà. Al coll abans d’arribar al poble ens desviem per una pista a la dreta que porta a Sant Genís. Seguim la pista principal fins al torrent de Ridolaina. Passat el torrent ens desviem a la dreta per una pista amb senyals del GR-150. Desemboquem a Santa Eugènia on anem a la dreta. A la sortida trobem una carretera que seguim a l’esquerra. Mantenim la direcció i continuem per pista fins a Bellver de Cerdanya.

Entrem a la població després de passar per la font dels Cucs i anem a la dreta quan trobem la indicació de Coborriu. Passem per Talló, on arribem seguint el GR-152 a l’esquerra quan el trobem en una bifurcació. Passada l’ermita deixem el GR en una nova bifurcació seguint a l’esquerra la direcció de Bor. El retrobem a mas Ponç, passat Coborriu, però el tornem a deixar ràpidament abans del torrent de la Fou de Bor per una pista secundària a la dreta. Arribem a Bor i continuem per carretera fins a Pedra, Riu i Urús. Aquí, agafem la carretera secundària a la dreta per sortir a la que porta del túnel de Cadí a Alp.

Travessem la carretera principal amb precaució i continuem en baixada fins al mas del Ros i seguidament ens desviem a la dreta per remuntar fins a Das. A l’arribada al poble anem sempre a la dreta per acabar de nou en la carretera principal que travessem per agafar la que puja cap a La Masella. La seguim un curt tram fins a trobar a l’esquerra una pista amb indicacions de btt la desviació d’Alp. Només passar les primeres cases trobem la pista senyalitzada per a bicicletes del parc natural a la dreta que s’enfila fortament. Pugem fins a un dipòsit d’aigua i continuem per la seva esquerra. Deixem la pista quan trobem un corriol que s’enfila a la dreta pel marge. Desemboquem en una paella de la carretera que seguim, a la dreta. La deixem en la paella següent per la pista que marxa a l’esquerra del revolt. De pujada deixem un parell de pistes a la dreta i una altra a l’esquerra abans de desembocar en una pista mes planera on continuem a la dreta. Desemboquem i travessem la carretera que a la dreta porta a Masella. Per la pista principal, seguint el GR, pujarem fins a la part alta de l’estació d’esquí: hi ha trams molt exigents fins a la part alta d’un remuntador. Des d’aquí continuem per la pista que s’inicia amb una suau baixada per començar després, en còmoda pujada, la llarga remuntada fins al coll de Pal, cota màxima de la travessa. (Estan fent un nou camí per pujar de Masella a Coll de Pal. Està indicat. Juny 2007).

Iniciem la baixada a la vall del riu Llobregat per carretera. La deixem passat un refugi per una pista a la dreta que puja a la collada de la Bòfia. Baixem fins a una esplanada on hi ha un esplèndid mirador a la dreta. Aquí deixem la pista per una altra de menys clara a la dreta. En una bifurcació continuem en baixada a la dreta. Deixem a l’esquerra l’entrada al refugi de Rebost i continuem baixant fins a l’Hospitalet de Roca-sança. Des d’aquí continuem per carretera fins al final de la travessa: Bagà